Stocks are simple. All you do is buy shares in a great business for less than the business is intrinsically worth, with management of the highest integrity and ability. Then you own those shares forever. I will tell you how to become rich. Close the doors. Be fearful when others are greedy. Be greedy when others are fearful.

July 01, 2008

買樓收租就是用銀行嘅錢和租客嘅錢,另自己致富。

我在旺角已有一層放租, 83萬買入, 現租5千, 想問租金回報如何計算? 謝謝!

For example, if you already paid $300K (incl. 1st instalment, duty, lawyer, etc etc), the actual return to u should be 5000x11/300000=18.3%!!
If so, since you have to pay monthly instalment. It is about $3000/mth (70% mortage, 2.5% rate & 20 yrs instalment).Then your net annual income is $19,000(11x5000-12x3000). Therefore your actual yield is 19000/300000 = 6.3%, still good at this moment.

『窮人和中產階級致富之路充滿艱辛,因為他們想運用自己的錢致富。如果想致富,你需要學會如何利用別人的錢,而不是你自己的。』買樓收租就是用銀行嘅錢和租客嘅錢,另自己致富。銀行好難會借錢比你買股票(除非抽新股)買基金,但會借錢比你買樓收租(subject to 你有regular income),而且按揭利息比personal loan嘅利息平好多,我諗唔到有咩野理由唔去借囉!租客係因為未儲到首期,睇唔通個市,或者personal reason所以每個月交租幫你供樓將筆錢消費掉,而generate唔到任何正現金流(當然如果租客將佢嘅saving投資係另一方面而又得到回報就另當別論)。以我今年年頭買的太子樓為例樓價150萬,我比咗細訂之後,我便re-mortgage我海怡層樓套150萬出嚟 ,然之後一筆過比哂太子樓嘅錢。150萬如果供25年每月供款$6729(2.5厘計)。收樓之後放租兩日便被花圃街花店老板娘租左,租金$7900,租金已經可以cover mortgage和差管有餘。買這層樓成本只是2萬(萬五佣金加四千律師費和$100 stamp duty)。其餘所有嘅錢全部都係銀行和租客比的,這層樓現時已升值超過10%,就算層樓無升值,租客每個月代我供的mortgage,有一半嘅供款$3000係代我還本比銀行的,這便是利用別人的錢致富的example。


有blog友回應指我姪仔買樓收租的投資方法太過進取,萬一市況逆轉加息樓價下跌怎麽辦,如果摸頂入市怎麽辦,如果D樓沒有人租怎麽辦,如果特然失去工作沒錢供樓怎麽辦等。這些疑慮有時會令到你無法將自己的計劃付諸實行,而機會卻從身邊溜走,很是無奈!
我一啲都唔覺得我姪仔買樓收租的投資方法太過進取,因為我都係咁做。在我買樓投資(三)寫過不要滿足於買一層,當afford得起,便要買弟二層弟三層etc。因為你需要不斷買入資產,才可以達到財務自由的目標。我說afford 得起的意思就是銀行做到按揭的意思。買樓收租不是短杪,一定要上會才安全。我買樓收租廿幾年,樓市的上上落落,息率和租金的升跌,不同類形嘅租客,都見過唔少,我的經驗是:-
加息便加息囉沒有怎麽大不了。我記得198X 年我試過按揭息率升到廿幾厘,於是自不然要節衣縮食,生活未又係咁過。喂!當樓價升就鬼死咁開心,供款加少少就鬼殺咁嘈,邊有咁著數架!
如果樓市的大勢係向上,中間樓價的上上落落根本唔緊要。投資房地產一定要狠心一點,賺10%、15%不要去看,賺50%才考慮。我91年買嘅海怡現時升咗4倍,01年中環區買嘅永利升咗3倍,05年中上環區買嘅嘉利和安榮都升超過一倍。有blog友說樓價跌20%點算,咁我啲樓03年沙士期間跌超過一倍未要跳樓。樓價跌未由得去跌囉,銀行又唔會迫你賣,so what。樓價升跌反而係你increase 資產嘅機會,樓價升時便re-mortgage套錢,樓價回軟時就入貨,個遊戲就係咁玩。當然買樓收租長揸唔放,唔係呢個遊戲嘅目標,買樓收租只係一個過程,目標係適當時機賣樓賺錢,97年我miss咗一個套現嘅chance,嚟緊呢個樓市高峯期我一定唔會放過。
投資房地產時機比價位更重要。你97年的時候買樓,看了幾個月才買到你以為係市場上最便宜的單位,跟著樓市下跌你層樓未又係跌。即等於你沙士期間買樓,就算你層樓買貴咗好多,現時都升超過一倍一樣。判斷是否摸頂入市就真係很重要,所以我買樓一定唔會高追。
D樓點會沒有人租。我出租咗廿幾年樓,都未試過無人租我啲樓。租金平d就一定有人租,有好多人睇唔通個後市就會租樓住住先。
特然失去工作沒錢供樓怎麽辦。買樓收租有個好處就係唔駛成日睇住個市,由得租客幫你供樓。你可以和普通打工仔一樣專心工作,升職加薪,然後再re-invest。就算touch wood 你無咗份工,你賣咗你層樓都可以幫你渡過寒冬。
但買樓收租亦唔可以去得太盡,尤期現時通漲升溫,一定要量力而為。7成按揭最好,唔好做多過8成半按揭,除非要嚟上車自住。以我姪仔個case為例,一千萬assest之中有七百幾萬係負債,卽係等於做七成按揭,屬於安全level。佢亦都有keep住3個月供款作為reserve 並打算increase到6個月for空租期and加息。這一個態度就正確喇!
買樓收租的theories and examples 已經教哂大家,有幾個blog友亦都有feedback話比我聽已經買咗樓踏上第一步。但最後做到財務自由呢一步的人一定唔會好多,因為決心和持之以恆呢兩個factor真係唔容易做到。但用買樓收租嘅方法,normal退休後有幾層樓收租都唔錯喇!其實Retire Young Retire Rich 最精彩嘅部份唔係提早退休享受人生,而係你退休後你發覺你嘅investment experience加你嘅asset所帶比你嘅現金流,會自然幫你揾到多過你退休前打工所揾嘅錢,而這些現金流係唔會因你退休而減少嘅!去到呢個step先至海濶天空,進入人生另一個境界!

http://hk.myblog.yahoo.com/yccft/article?mid=2270&prev=-1&next=2246
http://hk.myblog.yahoo.com/yccft/article?mid=1820

No comments: